torsdag 1 augusti 2013

Hemma igen...


för denna gång. Stannade en natt i Jönköping på vägen hem, på Lovsjöbadens camping för att vara exakt. Trevligt och mysigt lite mindre ställe som vi gärna kommer tillbaka till igen! När vi ändå var i min gamla pluggstad så passade jag på att springa in i Lerdalaboden och göra lite inköp. Varit riktigt sugen på att göra vantar ett tag och har tittat runt lite på ravelry och nu har jag ett mönster jag ska prova. Köpte Drops Merina Extra Fine till detta. Kanske kan det räcka till två par om orken räcker.


Köpte även på mig lite fler stickmarkörer. Nu när jag stickar sjalen kom jag på att jag har alldeles för lite stickmarkörer då jag lärt mig att markera övergångerna i rapporterna noggrant så det lättare blir att räkna rätt om det blir fel.


När vi kom hem möttes vi av att våra tomatplantor fått en massa småtomater. Yihaa!


I bilen på vägen upp till Vadsten gjorde jag ju färdigt den andra av de två roskuddarna. Efter att jag sytt i några rosa knappar hamnade den ute i husvagnen direkt. Mycket nöjd är jag men den ska få ett eget inlägg en annan dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar