fredag 16 augusti 2013

FO: Luvtröja till barn

 Mönster: Childs Hood Sweater with Pockets. Ett knasigt mönster där allt lätt görs supersvårt. Helt i onödan. Snabbstickat men knäppt. Trodde att det var vinet jag drack förra helgen som gjorde att jag inte fattade mönstret riktigt, men ju mer jag höll på desto mer insåg jag att alla steg inte var nedskrivna och det var stora gissningsleken för att få allt rätt (vilket det nog inte är ändå). Jag har spenderat timmar att sy maskstygn istället för att från början sticka runt. Detta var alltså ett jätteenkelt mönster egentligen. Bara slätstickning och maskstygn. Men NEJ, jag kommer inte sticka den igen, trots att jag är FANTASTISKT nöjd med resultatet. Sonen vill inte ta av den, och vem kan få bättre betyg än så:)

Stickor: 4 mm till resåren och 4,5 mm till resten av tröjan.

Garn: Magic Baby av ICE. Kommer tillbaka lite till akrylets vara och inte vara som varit på tapeten ett tag. Gillar inte riktigt konstgjorda garner för fallet blir inte bra och jag fick en konstig hinna på fingrarna när jag stickade med det. Men till ett barn som ska ha tröjan på dagis och leka järnet, måste ha en maskintvättbar tröja och då känns akryl som det enda rätta. Gillade faktiskt randningen, blev lite flammig istället för tokrak och det gillade jag.

Summa sumarium så blev jag nöjd med tröjan trots att jag blev gråhårig på kuppen. (sonen älskade att vara med på kort. Kanske nästa Marcus Schenkenberg;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar