måndag 12 augusti 2013

En helg i bilder

Vi har redan rest lite hit och dit i Sverige men vi bestämde oss till slut att dra en sväng till Böda på Öland över helgen... igen. Hade en kanonhelg men kände faktiskt att jag längtade hem nu, varit mycket resande ett tag, längtar efter lite vanlig tråkig vardag. Lite bilder på det roliga:



 Den stora attraktionen för helgen var att åka med sonen till Lådbilslandet i Löttorp. Det kördes både sopbil....

 ... och traktor. Fantastiskt ställe för barn. Har ni barn så åk dit vet ja, de får minnen för livet. Jag kommer fortfarande ihåg när jag var där som liten liten knatte.

Under helgen togs en liten miffobild på oss föräldrar....

... gjordes lite tråkiga saker...

... och lite roliga saker, som att gå fantastiska skogspromenader med hundarna ...

... ha en liten prat- och stickjunta med svärföräldrarna som anslöt på fredagen (fast det mest var svärmor och inte svärfar som stickade)... Gott vin var det också, trots att det gjorde att jag hade ännu svårare att läsa det engelska mönstret på luvtröjan ha ha ha...

... åts god mat...

... inhandlade fantastiskt fina muggar som gav mig rusningar i kroppen... Var bara tvungen att köpa...

... stickade ännu mer på luvtröjan. Blev faktiskt klar med alla kroppens delar. Nu är det bara luvan och montering kvar. Mönstret var krångligt för att vara så enkelt (låter konstigt) men tröjan var oerhört snabbstickad... Var länge sedan jag stickade nåt så här snabbt...

På vägen hem möttes vi av fantastiska molnformationer och jag fascineras så av molns förmåga till form och färg. Ger en liten lyckokänsla att bara vila ögonen på dem ett tag.

Innan vi åkte iväg hann jag färdigställa både ett par vantar och en mössa, men de ska få egna inlägg:) Upptäckte också Stickpodden, med Elin och Karin, och har lyssnat på de första 7 avsnitten. Både underhållande och inspirerande, har lovat mig att försöka lyssna ifatt alla avsnitten. Samtidigt har jag fått tokinspiration på sockor och funderar nu på att prova Opal och göra lite snygga flätstrumpor eller nåt annat mönstrat. Får söka runt lite mer på Ravelry innan jag bestämmer mig. Detta var en fantastisk inspirationshelg, men jag tror att plånboken kommer att gråta en skvätt innan jag är klar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar