tisdag 13 augusti 2013

Garnnörderi

Idag fick jag chansen att gå in lite extra i mitt garnnörderi. I morse fick jag ett ryck och tog fram  det 1- trådiga ullgarnet jag köpte på Ullcentrum tidigare i somras, och nystade upp de två härvorna. Det orange/rosa garnet är så olikt mig, men känner mig lite dragen till det. Det ligger lite idéer och gror... Tror en snygg spetsstickning hade gjort sig i de färgerna. Inte för melerat liksom. Behöver en liten funderare till bara men det känns bra att ha det färdignystat till andan skulle falla på...


Fortsatte med lite nörderi genom att bege mig till min lokala LYS där jag fick presentkort när jag fyllde år. Hittade 2 nystan Regia, som ska bli strumpor, lite jubileumsgarn som ska bli sockor till barnen att ha på dagis i vinter, och fyra härvor 2-trådigt ull, av en sort jag aldrig sett, men räcker det  till en kofta kanske det kan få bli det. Lite sugen på en kofta med korta ärmar. Sen köpte jag även ett ullpaket. Ingen aning vilken sort än, men snyggt melerat var det:) Lite garngodis mitt i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar