lördag 31 augusti 2013

FO: Alfalfa Baby Hat

Mönster:  Alfalfa Baby Hat av Kate Gagnon Osborn. Rätt roligt mönster och jag har tidigare testat nåt liknande (som då blev för liten för min nyfödda dotter). Denna blev också för liten och kanske det är min dotter som är lite storhövdad ;) Gillade i alla fall mönstret mycket och tycker den var rolig att sticka. Snabbt gick det med, en kväll tog det. Helt ok "mittimellan" stickning.

Stickor: 4,5 mm. Gick upp en storlek i stickor då jag misstänkte att den kunde bli för liten annars (intuitionen visade sig stämma).

Garn: Rester av Colinette Jitterbug. Garnet är alldeles för tunt för en mössa som den här, men häromdagen insåg jag att dottern behöver en tunn mössa på väg till dagis ,augustimorgonen är för kall för att vara utan mössa och det är för varmt för en tjock mössa.... Alltså tänkte jag prova med Jitterbug, när jag ändå hade det hemma. Tokblockade (nästan så jag hörde den skrika) så den helt ändrade formen bak (som synes) men nu kan hon i alla fall ha den lite lätt knyten och huvudet är ju skyddat, så det blir nog att prova den ändå nästa vecka.

En grovt förkyld dotter ställde ofrivilligt upp på bild. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar