söndag 28 juli 2013

Lite till semester

men med lite dålig mobiltäckning så bloggandet har legat lite på is denna veckan. Det blev en tur till Vadstena och på vägen upp hann jag med att virka klart det andra av två UFO- kuddar. Bra blev det sannerligen, baksida av african flowers! Tyvärr hade vi dock lite otur dag 2: bilen startar helt plötsligt inte, lätt panikslagen närmare 50 mil hemifrån dåg jag hela semesterkassan försvinna för mitt inre. Bilen fick hämtas med bärgare och pinsamt nog inför alla campinggäster och tas till Volvo i Motala. Som tur var var den klar på ett par dagar och det visade sig att det bara var ett relä till bensinpumpen och kalaset slutade på lite över en tusenlapp... Pustade ut!! Inte råga på bilen, vi förlorade lillfisans snuttefilt någonstans och hon var helt otröstlig i hela tre dagar, tills jag av en slump såg att en vänlig själ hängt upp den på en parkbänk- på campingen!! Snacka om tur, vi måste ha tappat den när vi anlänt! Sen har hon sovit som en prinsessa!!! Tack snälla du som hittade den!
Har blivit lite sjalstickning och läsning också mellan varven:) och lite utflykter med sen vi fick bilen tillbaka:)
Efter Vadstena bar det av mot Mariestad och Ekuddens camping! Supermysig och nu ska vi försöka ta igen de förlorade dagarna utan bil! Husvagnen passar oss perfekt och än så länge är vi nöjda med den!! Och snart ska jag börja på diagram C på sjalen! Härligt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar