söndag 7 juli 2013

Mitt Öland

Hemma igen efter en fantastisk vecka på Öland och på Böda Sands Camping. Vi ville inte åka hem, vare sig vi vuxna eller sonen, som lyckats skaffa sig en kompis i samma ålder rakt över gatan. De har haft så kul hela veckan. Vi har fått massor av sol och energin har verkligen satt sina spår, känner oss piggare och gladare. Vill åka igen snaaaart!! Lite fler bilder hann jag knäppa i alla fall, med Iphonen dock men de duger:)

En av dagarna stack vi till Sandviks Kvarn, mest för att äta en god lunch, men även ta sonen på en liten tur upp i kvarnen. Jag skithöjdrädd och skraj, men vad gör man inte för de små....

Lunchen bestod av Kroppkakor (min absoluta favoriträtt genom tiderna). Kan inte få nog av dessa. Men mormors är ju helt klart bäst, även om dessa inte var att förakta.

En tur till Ullcentrum fick det ju med bli. Har tänkt beställa därifrån innan, men kände att jag lika gärna kunde ta en tur dit personligen för att klämma och känna på det 1-trådiga och 2-trådiga och alpacka och hans moster.

Med hem fick jag två nya stickor i Bambu 20 cm långa (perfekta att sticka barnkläder med- har redan provat), två härvor 1-trådigt, lila och röd, som nog ska bli en sjal; två härvor fantastiskt mjukt Manos Lace (kanske också ska bli sjal....) Mycket variation det här.

Besök på stranden har det ju också blivit. Oerhört långt åt båda håll, fint väder och varmt... dock inte lika varmt i vattnet.... bara 18 grader... HUUUUAAAAA!

En liten rödbränd bild med solen i ögonen!

Härlig sommarbild! Var inte mycket fart på foppatofflorna denna veckan kan jag lova!

                                                                                    
Men tyvärr var vi tvungna att åka hem nu pga diverse uppbokade möten i veckan. Men semestern har varit underbar hittills. Den lilla koftan till Kusin Emma är klar och ska snart få ett eget inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar