måndag 30 september 2013

Skördetystnad

Det har varit bloggtystnad ett litet tag nu. Hade en massa stickat och annat för mig förra veckan:
 ...träffade en bloggläsare, Eva, när jag handlade på Maxi. Mycket trevligt att någon kom fram för att hälsa, gör gärna om det Eva:) Jag var glad resten av dagen.

... jag fortsatte sticka på Marius, som visade sig vara riktigt snabbstickad trots stickor 3,5. Tog bara en vecka sen var den klar. Eget blogginlägg kommer men en liten tjuvkik på den får ni här:

 
... har hunnit göra en basker, Brambles Beret, som till slut blev ursnygg. Kommer även eget blogginlägg på den.

 
... blev medlem på Sockstickeklubbens facebooksida. Blev superinspirerad att hänga på månadssocksstickningarna och började på Septembersockorna direkt. Lite sent nu när september nästan är över men tänkte inte vara sämre för det:) Passade dessutom på att beställa två nystan Opal för att äntligen testa ett nytt sockgarn och det är underbart att sticka i.


 ... bestämde mig slutligen för att beställa strumpstickorna KnitPro Karbonz. Har inte riktigt hunnit prova dem än, bara nåt enstaka varv men är riktigt spänd på hur de ska hålla måttet...

 
...var på skördefesten på Öland hela helgen och njöt av pumpor, får, fårklippning, vallning, ull och fika. Första gången jag var med om fårklippning- riktigt fascinerande! Höll i flera härvor ull men kunde inte riktigt bestämma mig så det fick vara för denna gång. Köpte däremot på mig lite egna prydnadspumpor som ska få stå på soffbordet med ett litet blockljus i- mysigt!


 


... beställt garn till en Owls. Beställde från YlloTyll, dagen efter hade jag det i brevlådan... Har aldrig varit med om så snabb leverans någonsin.... Detta var helt klart inte sista gången jag beställer därifrån. Blev 12 nystan Drops Nepal i en Djupröd färg. Idag lade jag upp för resåren, stickor 7 mm. Kommer inte ihåg när jag stickade på så grova stickor senast men har en föraning att den inte kommer ta alltför lång tid att sticka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar