måndag 9 september 2013

En helg i kalasets tecken

Var iväg på kalas i helgen och blev bjuden på tre-rätters på Brösarps Gästgifveri. Himskans trevligt och god mat även om servitörerna, enligt mig, hade en del att önska. Men maten var i vilket fall fantastiskt god och mätta var vi när vi staplade hemåt. Hann inte sticka så mycket men lite på raggsockorna blev det i bilen på vägen ner. Svärmor var lite lyrisk över att Björn Ranelid med sällskap hade valt att äta på samma ställe vid samma tid. Fast hon inte vill erkänna så satt hon och spanade efter honom nästan hela middagen;)


Toast Skagen: Mumma!

Har börjat på en Inspira Cowl. Har suktat länge efter detta mönster men visste inte riktigt vilket garn jag skulle välja, men till slut blev det Visjö och Rowan Felted Tweed. VILKA GARNER! ok lite lyxgarner är det nog för min del. Men det känns ju helt annorlunda att sticka i garner av denna kvaliteten och det blir så snyggt med:) De är gosiga och inte ett dugg stickiga, kommer passa perfekt när det är kallt ute:) Plus att det känns så bra i själen att veta att ullen i min härva Visjö är närmare ekologiskt än vad jag nånsin köpt tidigare. Måste ärligt erkänna att jag är tveksam om jag kommer köpa mer akryl överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar