onsdag 4 september 2013

FO: Creature Comforts Cardi

Här har det gått undan denna veckan. Massor av avslutade projekt och nästan inga påbörjade.... Har lyckats avsluta så många att det känns inte riktigt friskt, men vem bryr sig.... egentligen:)

 Mönster: Creature Comforts Cardi av MadeleineTosh (Ravelrylänk). Fattar inte riktigt hur fort det faktiskt gick att göra denna. Bara fram och tillbaka slätstickning, lite mönster här och där och vips så var den klar.... eh vad hände egentligen... En fyrkant man syr ihop helt enkelt, inte helt rymdteknik men revolutionerande:) Valde typen där man uteslöt fickorna, fattar inte egentligen vad de ska ha på denna kofta att göra, så jag lät bli. Passar kanske inte min kroppsform helt hundra, men den känns fantastisk att ha på, sådär mysig och go "krypuppisoffan"kofta. Satte en knapp fram för att hålla ihop den, annars tror jag den skulle kunna ha en tendens att joxa med mig.
(Försökte spexa till det genom att stå under ett träd, med tanke på eklöven på ryggen, men du är inte snurrig det är en bok och inte en ek jag står under.)

Stickor: 4,5 till resårerna och 5 mm till kroppen.

Garn: Debbie Bliss Baby Cashmerino. Kanongarn. Kort och gott lycka från början till slut.



 





2 kommentarer: