söndag 15 september 2013

En god helg

Har i helgen hunnit med att ta en tur i skogen med Alfred. Han vill hålla Simons (lilla hunden) koppel när vi är i skogen och trivs super med att vara ute. Hittade en galet stor svamp i en trädklyka.

Rikard lyckades bli klar med 3/4 av staketet!!! Blir über-snyggt! Har haft en hel del heta diskussioner om dess utseende eftersom vår tomt är så otacksam och lutar en hel del, och gatan lutar en hel del- åt andra hållet. Men måste berömma honom extra genom att ge honom väl godkänt.

Vi firade lite efter staketbygget, Rikard med en kall öl och jag med ett glas vitt!

Har fått en hel del småstickat klart förra veckan och är sugen på att starta upp den där tröjan till sambon jag lovat. Gjorde ju en Neville tidigare i år som blev alldeles för stor och kärvade en hel del. Har nu övertalat honom att jag ska göra en Marius istället. Läste runt lite på Ravelry och folk verkar ha gjort den mer än en gång, vilket enligt mig borde tyda på att mönstret är bra. Den påminner ju om en Neville fast utan att vara ett Drops, vilket bara är positivt. Marius har tydliga storlekstabeller och denna gången ska jag vara noga och gör PROVLAPP!! Inte likt mig men nu bara måste det stämma. Har redan beställt från Garnkorgen och hoppas på att det kommer i början på nästa vecka. Sugen till tuden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar