tisdag 17 september 2013

Garngodis

Idag var det superkallt på morgonen och sonen blev superglad när han fick bära både hemmastickad mössa och tröja under jackan! Finns nog ingen som är så tacksam som han:)


Fick hem garnpaketet till Rikards tröja igår. Finns det något bättre än att få en hel låda med mjukt godis... än så länge ligger det i topp!


Har börjat på resåren och inser att på så små stickor som 3,5 så kommer detta ta ett tag. Så planerar för ett litet projekt till. Är oerhört sugen på att prova tvåändstickning och skulle vilja göra vantar. Jag tyckte att det var alldeles för mycket garn i "restgarnerna" på min restgarnssjal så den har jag froggat och tycker det alpackagarnet där kan få bli ett par vantar. Nu behöver jag bara en bra bok med bra beskrivningar. Dagens projekt kanske.... och så kommer jag till problemet att jag inte har en rundsticka 2,5. Men det får jag fixa senare, boken först:)

(Jag gjorde en provlapp.... YEAHHHH, och det visade sig att stickfastheten inte stämde.... men istället för att byta stickstorlek så har jag beslutat att gå ner en storlek på tröjan! )

1 kommentar:

  1. Hej Sofie.
    Jättekul att träffa dig idag ;-)
    och din lilla familj förstås...
    Om jag inte känner igen dig om vi stöter på varandra en annan gång så hoppas du heja på mig.
    Kram Eva Herremo

    SvaraRadera