tisdag 3 september 2013

Att vara sjuk suger

Dottern har varit allmänt oredig på nätterna den sista tiden. Detta har resulterat i tänder för dottern, och grav sömnbrist för mamman. Inte nog på det har förkylningen legat i bakhåll och slog till mig med en rak höger igår. Vaknade med tidernas värsta huvudvärk och årtiondets värsta humör....skoj... Men men, det är bara att panga i sig några alvedon och köra på....typ....

Var ju tvungen att ändå underhålla sonen (som för den delen tyckte mamman var urtrist) och försökte baka. Med mjöl i hela köket men en nöjd son resulterade det i en faktiskt ganska god rulltårta.


Det värsta var att jag faktiskt var inbjuden till Anne för en liten härlig "syjunta" men för att rädda henne från mitt mordiska jag och mina mördarbakterier fick jag skjuta på det till senare i veckan. Lyckades dock tygla mig och spänna ut in Creature Comforts Cardi (då jag faktiskt varit duktig på att köpa till blockningsplattor- YIHAA heja mig!). Måste säga att min tilltro till denna skapelse har ökat något....den blir nog ganska fin:)



Har redan idag lyckats fota lite sjal och gått med sonen till dagis (som för den delen ville ha luvtröjan på, vilket han naturligtvis fick) så nu ska jag ta te strax och kurera mig!!!

Mer stickning åt folket!

Förresten, om någon har ett bra tips på hur man får bort hundhår från sina stickade alster på ett skonsamt sätt, dela gärna med dig till mig!! STORT problem här!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar