tisdag 16 april 2013

FO: Triss i dukar

Har donat lite med husvagnen Berit under helgen som gick. Köpte ju lite inredning i Ullared men tycker att det fortfarande har sett lite opersonligt ut, så jag bestämde mig för att snabbproducera lite dukar till fönstret. Så det fick bli triss i dukar under helgen. Eftersom jag älskar lila fick det bli lite söta dukar i denna kulör! Det kommer att bli ett par dukar till borden med så fort jag bestämt mönster.



Mönster: "Marks & Kattens lilla virkbok". Tycker att det finns flera söta mönster i den boken och har producerat en hel del därifrån. Att variera färgerna ger helt nya dukar och mönstren kan göras om och om igen.

Virknål: 2,5 mm.

Garn: Garn jag har haft liggande utan etikett så det är okänt vilket märke och vilken kulör, men det är skönt att handarbeta med och nu fick jag en chans att prova nystmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar