onsdag 3 april 2013

Nysta rätt

Åh, vad jag vill ha en nystmaskin! Att få sådär fina och jämna nystan på ingen tid alls! Jag har lagt bud efter bud efter bud på tradera men förlorat alla auktioner. Jag har alltså inte tekniken inne vad gälller budgivningar, och verkar inte lära mig heller, och beslutade imorse att jag bör beställa en hederligt på postorder. Så, klick klick och klart. Nu är den beställd från Garnkorgen och bör komma i dagarna två:) Glad är jag!


Tills maskinen anländer får jag nysta för hand. Det tog mig hela kvällen igår att nysta upp visjögarnet jag beställde för ett tag sedan då barnen inte riktigt ville komma till ro igår kväll. Men nu är de förberedda för att ge min nya Offe en skön look. Funderar på att nysta upp Zauberballgarnet med, det ligger så knasigt i sin boll, har tidigare upplevt det lite svårt att sticka med när det ligger hoprullat på detta viset.... kanske jag kan hitta garnänden innifrån... annars får det bli att nysta upp... Dagens mission blir att lägga upp och börja på just ny snyggOffe. Börjar bli sugen på en Opsa också men då kommer jag till mitt nyårslöfte för året: INGET nytt garn innan projektet som är påbörjat är klart! Så det blir att skynda med Offen, men jag är lite nyfiken på visjögarnet, så uppfyller det min förväntan kanske jag beställer mer till Opsan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar