måndag 8 april 2013

Storshopping

"Hej, jag heter Sofie och är shoppaholic.""Hej Sofie"... Lite så känner jag mig när jag hamnar på Gekås. Shoppa shoppa shoppa är det som gäller. Kanske det är så just för att jag ALDRIG handlar kläder till vare sig barnen eller mig någon annanstans. Då kan man få dra till lite extra i Ullared två gånger per år, eller hur? Det var i torsdags vi bestämde oss... det fick bli att ta husvagnen på premiärtur till Gekås i Ullared på lördagen. Problemet var bara att vi inte hämtat ut husvagnen från vinterförvaringen än. Men sambon lyckades anordna att vi kunde hämta ut den i fredags och med lite eld i baken lyckades vi få den iordning inför resan.

Då jag har lite skräck inför att köra husvagn får sambon ALLTID köra när den är påkopplad. Vad betyder det; Jo- sticktid i bilen!

 Jag kom en bra bit på min Sommar-Offe:) Den är så snabb- och lättstickad att det är sjukt!


Jag hade läst fel på öppettiderna på Gekås och trodde de hade öppet längre än vad de hade, vi hann inte med någonting på lördagen (läs: hann inte förköpa mig), så det var tur att vi hade söndagen med på oss! Men en liten chock kom när vi vaknade till hagel och blåst istället för sol som dagen innan.
Hittade en del inredning som blommor och lampor till husvagnen som vi i år tänkte göra lite mer personlig och mysig. Vi blev påkörda av en lastbil förra året och fick lite ofrivilligt byta husvagn och nu är det dags att sätta lite prägel på Berit. Ja, nu har hon fått ett namn också:) Den förra hette Hedda men den nya har inte haft ett bra namn , men Berit ligger bra i munnen:)

Sonen, som fått campa hos mormor över helgen, blev tokglad över den översnygga lastbilen med traktorgrävare som tillföll honom! Just nu är det bara sopbilar och traktorer som gäller.....
Jag hittade inget som passade en stickgalen. Bara acrylgarner, men mjuka var de, som jag tyckte noppade sig redan innan de använts. Nej, internet är ett bra varuhus. Nu när jag stickat med visjögarnet i Offen måste jag säga att det är ett kanongarn till ett mycket överrenskommet pris! Mer sådant, tackarrrrrr!

Nystmaskinen har dykt upp i postlkådan! Har provnystat ett nystan bara för sakens skull, sonen hjälpte och det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Det blir att nysta när barnen sover i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar