torsdag 25 april 2013

FO: Stjärnduk i repris...

Den andra stjärnduken har blivit klar och alla är nu placerade på sina platser i husvagnen. Det blev riktigt bra kan jag tycka. Hur jag gjorde kan du se här.

 Varje liten duk fick en egen blomma och mysfaktorn blir högre och högre....


Jag har funderat lite på kuddar och dynor... kanske det kan bli ett projekt i år. Förra året gjorde jag två mormorsfiltar som ska få följa med även denna semester.


 Våren börjar titta fram i trädgården. Blommorna får däremot inte stå i sin fagerhet särskillt länge då Lilla A har fått upp intresset för att plocka och sätta blommor i vatten. Det blir nog att börja städa lite på altanen i eftermiddag inför dopet imorgon, och den städningen betyder vår!

Gammalt blir nytt. Började förra året på en kofta till dottern till ett par vänner. Men när jag bara hade en ärm kvar tog garnet slut och har inte kommit in på min LYS sen dess.... så igår fick jag den härligt galna idén att repa upp och göra mindre storlek till min dotter istället! NU hoppas jag garnet kommer att räcka. Kände mig sugen på att ta mina stickor i bambu och lämna rundstickorna ett litet tag. Ibland behöver man bara variation på det hela. Garnet är Drops Alpacka och naturligtvis lila! Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar