torsdag 4 april 2013

...och då är det vår...

Solen skiner och den värmer gött gött! Fortfarande frysgrader nattetid men dagarna blir skönare och skönare. Hur vet man att det är vår..?

... Jo, vår kinesiska nakenhund börjar lämna vinterdvalan och söka ljuset. Mellan oktober och april ligger denna hund inne under täcket, rör inte en fena och är missmodig, men så fort solen börjar dyka upp reser sig öronen och han lägger sig och solar i varenda strimma! Detta hände i morse så nu är det vår!

 Fick lite påskliljor häromdagen att plantera i en kruka vid dörren, men eftersom jag inte har gröna fingrar (läs: inget som helst, nästintill obefintligt intresse för gröna växter) har jag inte tömt krukorna med jord sedan förra året. Detta gjorde att det var fullständigt fruset och kunde inte få ut en gnutta jord och ersätta med de nya fräscha blommorna. Så de fick hamna på bordet inne istället och ge en strimma vår här:)

Det har redan börjat gå framåt på nya Offen. Färgerna gifter sig verkligen och jag gillar zauberballs randning! Det är absolut inte sista gången zauberball hittar hem till mig! Detta får bli min Sommar-Offe. Lila är min absoluta favoritfärg och kommer bli så bra i sommar när det bara behövs något värmande om axlarna på kvällen.... för denna sommaren SKA bli full av sol och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar