söndag 23 juni 2013

Lite lugn och ro...

efter en mycket trevlig men slitsam midsommarhelg med husvagnen på Ronneby Havscamping. Svärföräldrarna kom med husvagnen och sedan anslöt mina föräldrar och morföräldrar, för att avnjuta nästan sjukligt mycket mat! Hela dagen åts det sill, potatis, jordgubbar, tårta, potatis igen och grillat! Fantastiskt att kunna åka iväg i den Blekingska skärgården (har ni aldrig varit här- åk hit) och få lugn o ro från vardagens måsten. Helgen bara sprang iväg. Idag har vi varit på min kusins 12-årskalas och matat magen ännu mer...
Eftersom jag är föräldraledig just nu och ekonomin tryter lite bestämde jag mig för att prova Yarn-paradise i förra veckan... två dagar tog det sen hade jag garnet i lådan... helt sjukt ju... hur gärna jag än vill beställa ekologiskt(och gärn gör) säger plånboken till och jag får prova det turkiska garnet en gång... hade tänkt göra mig en somrig tröja.
Har inte hunnit med så mycket handarbete i helgen men hann börja på ännu ett par Broken Seed Stitch-socks. Tankarna på hur min Sommartröja ska se ut gror just nu men får vänta ett par dagar till... Behöver finslipas lite, har ju mina African Flowers med!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar