måndag 17 juni 2013

FO: Neville




Mönster: DROPS Neville 135-4. Blev för stor trots massa mätningar och klurerier. Det är det negativa med deras mönster, att storlekarna inte stämmer. Har varit med om detta massa ggr (konstigt nog verkar jag inte lära mig av det. Den var för stor till sambon så styvfar får ta den istället. Det blir att sticka stickorna i en ny 2 storlekar mindre, typ... Men ändå är jag lite stolt över den, tyckte mönstret var fint och den hade kunnat passa mig som lite skön "krypa upp i soffan vintertid" - tröja. Jag vill ha en RÖD! Det ska jag göra (så fort sambons andra är klar...suck..) :)

Stickor: Resår: rundsticka 3,5 och rundsticka 4,0 till resten av tröjan. 120 cm långa.

Garn: DROPS Karisma; Koksgrå nr 53 ca 15 nystan, Natur nr 01 ca 2,5 nystan (betydligt mindre än utlovat för storleken så jag fick en massa garn över). Men nu när jag behöver göra om den behöver jag ju inte beställa så mycket. Tur i oturen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar