onsdag 5 juni 2013

FO: Babykofta

Den har varit färdig ett tag men nu har jag äntligen sytt i knapparna. Alltid så när jag ska göra nåt, antingen stannar det upp vid blockningen eller att sy i knapparna. Men ibland får jag ett ryck att ta tag i mig själv:)



Mönster:  Marks & Katten nr 27702 storlek 6 mån.  Ett riktigt roligt mönster som jag nog kommer att göra igen. Skulle till o med kunna tänka mig en vuxenvariant... Kanske kan bli ett framtidsprojekt...?

Stickor: 4 mm. Stickade på mina stickor i trä denna gången för att få litet avbrott från mina knitpro, och faktiskt tyckte jag alpackagarnet hade ett lagom glid på stickorna.
  
Garn: Drops Alpacka, naturligtvis har fröken filur glömt skriva upp färgnr, och inte heller hur mycket som gick åt men gissar på ca 150 g. Skönt garn att sticka i och det blev mjukt, så mjukt.

Vad är oddsen att man har tre lila knappar liggandes som passar perfekt till detta alster? Tja, tydligen hade jag det och man kan inte annat än tacka:) Överlag är jag riktig nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar