onsdag 8 maj 2013

FO: Krokodilen Gunnar

Får jag presentera: Krokodilen Gunnar! Den senaste veckans härliga projekt som gett mysiga virkstunder på altanen. Han har redan blivit omplacerad till sambons kontor och ser ut att trivas där! Fick en hälsning via mobilen imorse ha ha.




 

Mönster: Från Delicioius Crochet. Underbara mönster som förvånansvärt nog inte är särskilt svåra trots att allt är på engelska. Det är absolut inte sista gången jag beställer härifrån.

Virknål: 2,5 mm

Garn: Hjertegarn (till kroppen) grön nr 7317, gick åt ca 100g. Tilda mörkgrön nr 86, gick åt ca 20 g. Tilda vit nr 05, ca 20 g.Tilda gul nr 33, ca 40 g. En snutt av följande: Tilda blå nr066, Tilda brun nr 26, TildaHimmelsblå nr79, Tilda svart nr 01.
Måste säga att hjertegarn var en fröjd att virka med. Inget garn som delade sig och det blev jämnt och snyggt. Tilda blir också bra men det har en tendens att irritera mig med delning ibland.

Jag är överlag super nöjd och har lärt mig att det här med amigurumi kan vara jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar