söndag 12 maj 2013

Fantastisk helg...

...har det varit. Tog Berit och drog till Öland och möttes av ett soligt och varmt semesterparadis. I skuggan var det dock lite svalare men vem har sagt att man ska gömma sig i mörkret. Alla i familjen njöt av fulla drag. Sonen sprang och sprang och sprang och kunde faktiskt bada lite också, säkert 20 grader i vattnet pga att det var långgrunt.

När barnen sov var jag inte sämre än att jag gav stolen och stickningen en liten solbränna.

Tomt på stranden på morgonkvisten. Men vackert var det.

Fin, fin och åter fin sand överallt. Denna mysiga solvarma sand som kryper in i varenda vrå i skor och kläder. Men jag njuter likaså av dessa somriga minnen av min barndom som Öland ger. Varje sommar, varje år spenderades här tillsammans med morfar och mormor (som är född genuin ölandstok).

Sambon undrade dock i helgen när jag tänkte sätta igång med hans tröja (som han för den delen önskat sig sedan förra vintern- och jag hade glömt bort). Tacksamt när sambon äntligen önskar sig något som jag har gjort! Krokodilen Gunnar ville han ju inte ha förrän han såg hur fräsig han skulle bli, men denna tröjan vill han att jag ska göra, så lite duktig tycker han nog att jag är ändå ha ha ha

Vi tog en titt på nätet och enades till slut om denna:

   

Modellen heter Drops 135-4, Neville med norskt mönster. Som tur är har ju rean på Drops garner börjat och  jag kunde fynda hela 21 nystan Karisma från YlloTyll för 400:-. Riktigt bra om ni frågar mig! Dock var det lite kärv innan vi fattade och räknade ut storleken.... men det kommer nog lösa sig, bara vi provar ofta. Ser fram emot att börja, som alltid med nytt projekt! 

Dags att försöka övertala sambon att hjälpa mig fota Sommar-Offen som legat ett tag nu och bara väntar på sin tur i rampljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar