tisdag 28 maj 2013

Tog en promenad

i det fina soliga vädret idag, direkt efter att jag lämnat sonen på dagis.De hade lovat regn men solen skiner och ger en hyfsad temperatur. Det är så härligt grönt ute att jag kände jag var tvungen att knäppa ett par bilder med telefonen


Bakom dagiset och skolan i byn ligger en mysig promenadrunda i skogen. Sån härlig färg på det gröna nu.


Nu är mitt garnstopp avklarat och promenadrundan gick ju naturligtvis förbi min "nya" LYS! Inhandlade de resterande nystanen Tilda som behövs för att göra klart kuddarna till husvagnen,
Så behändigt att ha den så nära men shoppingdjävulen försöker sätta klorna i mig så fort jag närmar mig, så det gäller att bara handla det som är tänkt.


Men jag får nog snart gå dit igen för planerar att göra sommarhattar och jordgubbsmössor till dottern och kusinen Emma, men det beror på om jag hinner, annars blir det bara jordgubbsmössor!


Har faktiskt kommit en bit på sambons tröja Neville 135-4 I Karisma de senaste dagarna. Sambon har jobbat kväll i helgen och det innebär att jag fått en MASSA ostörd sticktid när barnen lagt sig på kvällen. Avslutade ärm nr 2 igår så nu är det att påbörja oket och mönsterstickningen- DET ROLIGA. tycker den verkar stor men hoppas på att den passar när det väl ger sig sta att den blir klar. Annars får jag väl göra en till i storleken mindre, blir ju bara ett höstprojekt istället:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar