måndag 13 maj 2013

FO: Sommar- Offe






Mönster: Offe av VisaLisa. Denna gång blev det med korta ärmar, korta framstycken och kort rygg. Denna känns verkligen som en somrig kofta man kan ta över axlarna en skön sommarkväll.

Stickor: Knit- Pro symfonie rundsticka stl 4. Garnet gled så fantastiskt på mina symfonie att bara det gjorde att lyckan var total.

Garn: Visjögarn  färg: Plommon, och Zauberball Crazy färg: U-boot. Mycket nöjd med båda färgerna, och vilken spänst i garnet när det är blockat. En ren fröjd att sticka med och det färdiga arbetet en ren fröjd att titta på. Det totala resultatet blev: "nöjd.se". Absolut blir mitt nya favvo-garn Visjö. VisaLisa har helt rätt, har inte hittat något bättre....än....

Varför blir jag så sugen på att göra en till när jag gjort klart och fotat mina Offe....? Kanske dags för en "höst-variant"? 

2 kommentarer:

  1. Så fin, vad duktig du är!
    Tänkte höra med dig vad garnaffären heter i din by jag bara måste dit snart!
    Ha det bra! Kram Anne Folbert

    SvaraRadera