onsdag 8 maj 2013

AARGGGH, det finns UFOn!!

Jag som trodde jag hade blivit en av världens mest organiserade handarbetare, med noll UFOn i högen och har försökt hålla detta med succé, har hittat ett!!!! Eller egentligen inte ett utan TVÅ!! Hujedamej hur gick detta till? Det var häromveckan jag fann dem, långt ner i en gammal låda med garn. Mitt första virkprojekt någonsin. Jag vet att jag hade börjat plugga på högskolan precis och satt i trädgården hemma hos mina föräldrar och kämpade med blommorna i mormorsrutorna. Jag var 19 år och det är nästan exakt 11 år sedan!! Lite bra minnen får jag när jag tittar på dem.


Men det är bara framsidan färdigställda på dem, och den lila har inte ens fått en kant än. Men nu tänkte ju jag så här: att ta garnet som blev över efter Krokodilen Gunnar och göra baksida till dem.

Det blå garnet har faktiskt samma mörkblå färg (fast det ser helt annorlunda ut på bilderna) som blommorna på kuddfodralet. GALET! Det blir att göra mormorsrutebaksida tänkte jag och satte igång! Det ända som skiljer är att jag har ett minne av att kuddarna är gjorda i Bianca, och det är Tilda jag tänkte göra baksidorna i. Men vad gör det? Det enda är att det blir lite grövre, men tror det kan bli bra ändå. Eftersom vi saknar kuddar till husvagnen Berit, och årets projekt faktiskt ska bli kuddar till henne, så passar det ju inte annat än utmärkt med dessa, nu antika, blommiga kuddar!!


Detta är ett perfekt "titta på TV-projekt" och nu kanske jag kan bli delaktig i vad som sker i filmen igen. Inte för mycket koncentration men som ger ett slående resultat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar