torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdags-godis

Idag fick jag ett ryck att jag minsann skulle unna mig ett eget "påskägg". Jag tog därför bilen och skyndade in till staden för ett besök i min LYS. Denna affär är det väldigt sällan jag besöker, då damerna som expedierar inte är villiga att expediera minst sagt yngre stickerskor. Detta har lett till att jag hellre besöker leverantörerna online, vilket ibland är lite negativt eftersom man inte kan gosa med garnerna innan och helt veta vad man köper (om man nu inte är bekant med garnet sedan innan vill säga). Idag var dock tanten bakom kassaapparaten faktiskt medgörlig och resonlig och inte alltför hånande och detta resulterade i lite godis för en sugen stickerska!


Det blev 2 nystan Fabel och en ny Knit-Pro rundsticka 2,5 80 cm, den andra i ordningen. Min tidigare Knit-Pro stl 2,5 har börjat lossna mellan kabel och spets vilket gör att garnet HELA TIDEN fastnar och ger en irriterad stickerska. Jag har därför gjort den bedömningen att det är dags för nytt alltså. Garnet ska bli resultatet av min teststickade socka, efter eget mönster (läs: första egna mönstret någonsin) vilket skrämmer skiten ur mig. Men vem vill umgås med en fegis, så jag ger det ett försök ha ha. Allt finns i mitt huvud och igår blev det även verklighet på en testsocka/ provlapp i form av vad som kan liknas vid en fotbeklädnad. Det är nu dags för antikrundan och en mysstund! Sticka i fred vänner och GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar