söndag 17 mars 2013

FO: Haruni

Äntligen helt klar, blockad och fotad. Är faktiskt lite stolt över att jag för en gång skull lyckats färdigställa en sjal på så kort tid.... Det normala för mig är att sjalen hamnar i skåpet för att sedan repas upp pga tristess. Harunin har helt fått mig att ändra åsikt. Den får här och nu ett eget stolt inlägg!





Mönster: Haruni. Jag gjorde efter det engelska mönstret men har fått reda på att det nu finns även på svenska.

Stickor: 3,5                                                                                                                                                              
Garn: Kauni, drygt 100 g.                                                                                   

Tyckte dock inte om garnet. Stickigt, stickigt, stickigt!!! Fastnade i fingrarna och nästan brände lite nu när jag är lite narig om fingrarna pga kylan. Det är det negativa med att inte kunna gå till sin LYS och känna och klappa på garnet. MEN, den kommer att passa bra till en snygg jacka. Provade att skölja med balsam vid blockningen, men tycker inte det gjorde så mycket för mjukheten, dock luktar den godare:) Kan dock rekommendera Garnkorgen för snabb leverans, bara på ett par dagar kan de leverera:) GOOD GOOD! 

Slutsats: Det blir helt klart fler sjalar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar