lördag 9 mars 2013

Inte riktigt nöjd...

Garnet till sonens tröja tog slut när det endast var ca 4 cm kvar att sticka på ärmen, typiskt! Men bara att beställa nytt... Och tyvärr går det ju inte fort från Knittingroom.com, men decär enda stället jag sett som har garnet Tilda....

Så nu har jag istället fått börja på sjalen som förhoppningsvis kan bli färdig till dopet i april. Ska göra en Haruni i garne Kauni från garnkorgen.se. Passade på att komplettera mina knitpro med nya spetsar i symfonieserien stl 3.5 samtidigt som jag beställde garnet. Dock är Kauni lite strävare och passar inte träspetsarna så bra så det fick bli de hederliga i metall istället. Passade bättre för ändamålet. Där ser jag faktiskt hur de olika spetsarna har olika egenskaper och ger ursäkt till att ha båda:) lite sugen är jag på att prova addi lace också då de har ett helt annat fäste på kablarna... Hm tål att tänkas på till födelsedagen nalkas:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar