onsdag 27 mars 2013

Egentid en onsdag...

Idag är det som vanligt i huset. Sonen kunde gå till dagis, där de skulle ha påskfest (har fått reda på att kräksjukan är över), och jag kunde ha ett par timmar egentid. Satte på filmen "Shutter Island" på TV och gjorde mig kaffe, åt morotskaka (som min fantastiska sambo gjort, I love him) och tog fram sjalstickningen. Kaffet blev drucket ur favvo-muggen:) Är inte så förtjust i Leonardo DiCaprio i vanliga fall men i denna film är han fantastisk! Jag hann avmaska sista maskan på min Solution innan dottern vaknade, YIHAAA!


Vid hämtning på dagis fick jag reda på att ännu ett barn insjunknat i kräksjukan så jag bestämde mig, där, på stående fot, att sonen ABSOLUT INTE skulle till dagis fler dagar denna veckan! Vi ska till svärföräldrarna i helgen, no matter what!

  

Jag har även hunnit blocka sjalen, det ser så plottigt ut på lekplattorna, och de räckte inte till helt. Fick skarva med kuddar och annat hajkontajkon. Jag måste få tummen ur att köpa ett set med lekplattor till, detta går inte längre. Man kan inte slarva med blockningen när man lagt ner så mycket arbete! Skärpning! Den blir mäktig och det ska bli kul och se hur garnet beter sig efter blockning. SPÄNNANDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar