söndag 31 mars 2013

Påskstrapatser

Började Påsken med en liten tripp till Skåne för att besöka svärföräldrarna. Lite snöigt på vägen och kändes lite malplacerat med vinterväder bland påskliljor och önskan om våren.

....fosterhunden (till vänster) fick komma hem. Totalt 6 hundar vid besöken där, deras tre och våra tre...Fullt hus och fullt ös medvetslös.

 ...på Påskafton delades det naturligtvis ut påskägg. Ett påskägg behöver nödvändigtvis inte bara innehålla godis.

...hann med en och annan maska på projektsockorna, och har surfat runt på Ravelry och nu lärt mig hur man publicerar egna projekt och mönster! Kanske kan det bli verklighet snart!

Min lilla pudel har många fördelar av att åka till "Farmor och Farfar". Ett av dem är att kunna sitta på en stol i köket och spana på fåglarna som sitter i trädet utanför. En sysselsättning som passar en vovve som älskar jaga fåglar....

Lite gos med Faster har det också blivit. Orättvist hur Faster kan bli så fotogenisk. En kamera kommer fram och hon är som gift med den.... snaaark, en annan får stanna bakom kameran;)

Svärmor hade dukat fint. Maten som det bjöds på var jag dock för upptagen med att slänga i mig så jag glömde fota...

 Efterrätten kom jag dock ihåg! Efterrätter är "my thing"!


Väl hemma igen efter helgens bravader och vovven somnade, i alltför liten säng, utan någon notis om omvärlden. Det är tröttsamt att umgås..

Lilla L har fått ny kofta av farmor. Vilket är tur för jag är väl inte jätte förtjust i att sticka barnkoftor, hon är både bättre och tycker det är mer underhållande än jag. Bra kombo, och tur att jag har samma intresse som svärmor, då kan man få stickade saker ibland, utan att lyfta en maska:)

Första projektstrumpan blev klar i bilen på väg hem. Är supernöjd med mönstret men den blev lite tajt med alla flätor, dags att gå upp en stickstorlek och på'at igen. Lite sugen på att börja på Offen med men jag tror jag ska på strumpan en gång till och sedan ta steget på långprojekt Offe.

Dags för soffan nu med högläge, film, godis och stickning. Imorgon är det dags för fler påskkalas och ett par kilo extra på vågen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar