söndag 24 mars 2013

FO: Bärgar- tröja

 Nu är den klar. Bärgar-tröjan från filmen Bilar. Jag tycker inte motivet blev som jag önskat. Jag stickade runt på rundstickor och då blev det en himla massa trådar att fästa... nästa gång blir det att dela arbetet när det är dags för motivet så garnet kan följa med och ge jämnare struktur, MEN DEN ÄR HEMMAGJORD! Det ska väl synas att man jobbat lite, med dessa ord säger jag att jag är stolt ändå, trots dragningar som blivit i garnet.



Mönster: Eget med grund i mönstret av en Upp-ifrån-ner kofta av Tant Kofta.
Motivet är lite omgjort från ett korsstygnsbroderi jag köpt för länge sedan.


Stickor : Rundsticka Knit- Pro Symfonie stl 2,5 både till kroppen på tröja och mosstickningen. Strumpstickor stl 2,5 till I-cord snoddarna.

Garn: Tilda i brun, grön, vit, svart och grönt. Oklart hur mycket som gått åt (har tyvärr ingen våg att mäta med)

Nu återstår det bara att se vad sonen tycker, det är ju ändå han som ska ha den:)

Måste bara berätta: har upptäckt en ny blogg som jag bara blivit besatt i. Fina alster och fin personlighet är orden jag skulle vilja beskriva personen med trots att jag inte känner henne. Besök henne gärna här.

2 kommentarer: