tisdag 15 oktober 2013

Kallt

Idag var det kallt igen. Behövdes riktiga kläder och då åker ju både mössor, vantar och halsdukar på. Fick tillfälle att prova min Opsa en lite längre stund och den kliar inte alls. Den är riktigt skön. På bilden har jag en mössa jag stickade förra vintern, nåt mönster på hängig mössa jag fann på stickameras hemsida 

Jag har startat upp en till Opsa. I rester av Manos Lace denna gången. Hoppas bara att garnet räcker hela vägen för det är så tråkigt att skarva. Har ju satt ett garninköpsförbud ett tag nu så då gäller det att ta slut på det lilla man har... Om garnet räcker kanske den får bli en julklapp.


Håller också på med lite baby vantar utan tummar, teststickar mitt egna mönster nu så kanske det är något jag kan ge ut så småningom.


Häromdagen lade jag upp för Oktobersockorna från sockstickeklubben på facebook... Men vi klickar inte riktigt, jag är inte så förtjust i tåuppsockor så än så länge får de ligga och mogna till sig, kanske blir de upprepade.... Måste fundera mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar