torsdag 10 oktober 2013

FO: Marius


Mönster: Marius Genser från Sandnes Garn. Riktigt snabbstickad fast den stickas på små stickor. Mönstret är på norska så nu har jag lyckats med ett språk till;) Stickade mosstickning vid muddar och hals och trots att jag var lite avig til detta till att börja med blev det en fin finnish på tröjan, trodde inte muddarna skulle bli så fina som de faktiskt blev. Trots provlapp blev tröjan i minsta laget, hade lätt ångest!!, men efter tokblockning satt den som en smäck på sambon. Halsringningen avmaskade jag lite för löst, men det löste jag genom att virka smygmaskor runt med virknål 3,5 mm och fick till det lite bättre. Sambon blev lika nöjd som jag!

Stickor: 3 mm till muddarna och 3,5 mm till resten.

Garn: Sandnes Alpakka. Vilket härligt garn, mjukt, följsamt och lätt att blocka. Jag köpte garn och mönster i garnpaket från Garnkorgen och jag är glad att jag fick uppleva detta fantastiska alpackagarn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar