torsdag 24 oktober 2013

FO: Owls

Nu fick jag äntligen för mig att blogga min Owls. Den är premiäranvänd men kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha ögon på alla ugglorna eller bara på några. Surfade runt Ravelry och kom fram till att detta nog passar mig bäst, tre ugglor fick se ut i världen.

Mönster: Owls av Kate Davies. Tyckte det var ett fantastiskt roligt mönster. Gjorde inte minskningarna i midjan eftersom jag har ett lite större bukmått men efter att den var klar tycker jag nog att jag skulle minskat, den blev lite lätt "fluffig" kring mitten. Hade inte beslutat innan om jag skulle ha pärlor eller knappar som ögon till ugglorna. Det blev pärlor till slut och nu sydde jag på dem i efterhand, men nästa tröja ska jag absolut sticka in dem istället, så de ser riktigt integrerade ut.

Stickor: 6 mm till mudden och 7 mm till resten

Garn: Drops Nepal. Riktigt kraftigt garn som känns ulligt och lite strävt men inte sticks ett endaste dugg. Jag är toknöjd!




1 kommentar:

  1. Så snygg är din tröja! Färgen är ljuvlig och vacker. DU är duktig!
    Kram

    SvaraRadera