måndag 4 november 2013

Slut i rutan med kofta i tanken

Jag glömde naturligtvis att ta bildbevis på den fantastiska gåsen, trots att jag lagt fram kamera och till och med fått kort på Svartsoppan till förrätt, men det var supergott!
På söndagen åt vi traditionsenlig Kalkonmiddag hos min mormor och morfar och för mig som är Bleking känner jag knappt skillnad på gås och kalkon- tycker det är precis lika gott. Så igår kväll gick jag och lade mig ca 2 ton tyngre efter helgen!

På vägen ner i Fredags stannade jag till på Linneas Garner i Kylinge. Fått ett glatt tips från syjuntekompisen Anne om att testa butiken. Affären bestod av två delar, en loppisdel och en garndel, som var oerhört stor. Lite svårt att hitta därinne och mest akryl. Åkte just dit för att shoppa akrylgarn till en "slitochsläng"- kofta som jag kan tvätta obehindrat efter att ha kletats ner med välling, barnspya och dregel. Känner att ull inte är optimalt för en småbarnsförälder. Så jag hittade 12 nystan Bravo för 19:- stycket! Billigt absolut! Kan det vara värt för att få en tvättbar kofta!


Satte igång igår att planera och sticka första halsdelen. Ska bli roligt att se hur garnet beter sig efterhand jag stickar, om det blir tungt eller oregerligt. Ser fram emot resultatet.

Har satt mig med stickningen och tittar på Shrek med sonen, helt slut familj efter helgen! Blir nog en tidig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar