lördag 2 november 2013

En helg på resande fot och i matens tecken.

Denna helgen har vi begett oss till Skåne för att äta Gåsamiddag. Egentligen är ju inte Mårten gås förrän nästa helg men svärföräldrarna har mage nog att ta sitt pick och pack och resa till Tenerifa istället. Får se om jag i mathysterin hinner ta kort ikväll på denna lyxmiddag... brukar vara "äta först och tänka sen" som gäller...

I veckan var jag inne i garnaffären för att komplettera mitt KnitPro- set med 3,0 mm tippar. Hade ingen aning om att de ens fanns, har hela tiden trott att storlekarna började med 3,5, så snabbt in där för att fynda. Passade på att köpa in ett nystan Fabel också, är ju snart dax att börja med julkuletillverkningen. Får se hur många jag mäktar med att göra i år. Har lyckats göra några de senaste åren så samlingen blir lite större för varje säsong.


Har haft lite trevligt på soffbordet om kvällarna nu när Alla- Helgona närmat sig. Myst med ljus varje kväll. Nästan synd nu när helgen snart är över....


Sonen och jag gjorde pumpan Halloween-fin igår och ställde ut den på trappan. Liiite skrämmande blev den allt;)



Har fortsatt på tröjan till sonen nu, har börjat på oket.... men nu kommer Drops-mönster fjanteriet in: samtidigt som du gör detta gör detta och detta och detta innan du gör detta och detta och detta.... blev helt snurrig i huvudet så jag lade ner stickningen och lade den på ett ställe där jag ska slippa se den.... Kanske jag kan ta upp den snart igen, men det snurrar i huvudet bara jag tänker på den. Är ingen TV-stickning direkt. Blä!

(Lite knas med bilderna men hoppas det går att läsa utan större irritation ändå;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar