tisdag 19 februari 2013

Fosterförälder....

Jag har blivit fosterförälder över en natt. Jodå så att.... svärföräldrarnas hanhund kan inte längre vistas i hemmet pga löpande tikar... då får han flytta tillfälligt till oss. En gammal hund, 12 +, som varken syns eller hörs bland våra redan befintliga tre. Men lite extra hundmat går det ju åt.

Har precis lämnat sonen A på dagis och sitter nu hemma med nyfödda (nåja snart 6 veckor gamla) lilla L. Hon sover, jag planerar för vilket sticke jag ska sätta tänderna i medan egentiden finns... har tre pågående projekt för tillfället.: en Offe (enl VisaLisas mönster), 1 par restgarnsockor (bra TV stickning) och 1 tröja till sonen som förhoppningsvis till slut ska ha en bild på Bärgarn från filmen Bilar.... tror att det blir Offen som vinner idag....

Har börjat på ena ärmen nu och njuter av varje maska gjord med mina nya Knit Pro Symfoniespetsar jag kompletterade mitt set med häromveckan. Dock lite besviken på min färgkombo av Zauberball Charisma och Drops Lace; färgrandningen försvann liksom i det svarta av Lacen.... men men suktar redan efter att göra en till i visjögarn.... så denna får väl ses som ett provprojekt.

Ny Teknik jag lärt mig:            I-cord avmaskning (I-cord Bind off)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar